CAR
SEXY CARS

Wednesday, March 5, 2008

Hong Kong Disneyland richt zijn pijlen op Chinese Yuppies

In tegenstelling tot Tokyo Disney Resort, die een promotie voor de senioren heeft lopen, heeft Hong Kong Disneyland nu een reclamecampagne opgestart die gericht is op de jonge, welgestelde Chinese volwassenen. De groep twintigers en dertigers is volgens een marktonderzoek niet echt goed vertegenwoordigd in het bezoekersaantal van Hong Kong Disneyland. “Nochtans waren zij de eerste Chinese kinderen die in de jaren ‘90 met Disney opgroeiden” aldus Maple Lee, Hong Kong Disneyland vice president for marketing.

De nieuwe marketingaanpak verschilt van een eerdere, meer algemene reclamecampagne waar toen een twee miljoen DVD’s verdeeld werden met informatie over het park. Voor deze nieuwe publiciteitscampagne wordt het medium van deze jonge volwassenen nl. het internet ingeschakeld. De jongere, stedelijke werknemers waarop men zich nu richt zijn mensen met een relatief hoog inkomen die zich een dure reis naar Hong Kong kunnen veroorloven.

De druk op het management van het park wordt momenteel opgedreven
Met de opening van het themapark in 2005 werd verondersteld dat Disney een triomfantelijke intocht zou kunnen maken op het Chinese vasteland. Maar tijdens het eerste jaar heeft zij slechts 5,2 miljoen gasten, 400000 minder dan vooropgesteld, kunnen verwelkomen en in het tweede jaar kreeg men slechts een 4 miljoen bezoekers over de vloer.

Volgens Hong Kong Disneyland Managing Director Bill Ernest heeft men voor het derde jaar geen cijfer vooropgesteld maar verwacht men wel een stijging over de ganse lijn.

No comments:

Post a Comment